Firmowa wizytówka – niby niewielka, ale jej potencjał jest ogromny.
Jak zaprojektować wizytówkę
porady
Mar 27, 2024
Michał

Jak zaprojektować wizytówkę? Poradnik dla laika

Można śmiało stwierdzić, że to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych i obowiązkowy element reklamy każdego przedsiębiorcy. Jak projektować wizytówki, aby spełniały swoją funkcję? Oto kompletny poradnik dla laika.

Zaprojektuj pierwsze wrażenie

Wizytówka pozwala na wymianę danych w efektowny sposób. Nie musisz dyktować nikomu numeru telefonu lub firmowego maila, a przy tym nerwowo poszukiwać długopisu. Wszystko możesz załatwić jednym, profesjonalnym gestem – wręczając wizytówkę. Przyda Ci się nie tylko w codziennych sytuacjach, ale także podczas targów, konferencji czy spotkań branżowych, gdzie jest doskonała okazja do powiększania sieci biznesowych kontaktów.
Możesz zlecić projekt wizytówki doświadczonemu grafikowi, nastawiając się na długotrwały i dość kosztowny proces. A gdyby tak samodzielnie zaprojektować pierwsze wrażenie? Przyda Ci się nieco wiedzy oraz kreator wizytówek – a to wszystko znajdziesz w Voogo.pl! Dzielimy się z Tobą pomysłami na wizytówki, które wpisują się we współczesne trendy.
Kreator online

Co powinna zawierać wizytówka?

Zanim podejmiesz próby graficzne, musisz zgromadzić niezbędne informacje o swojej firmie. Dzięki temu nie będziesz się odrywać od twórczej pracy nad swoją firmową wizytówką. Jakie dane należy na niej umieścić? Wśród niezbędnych znajdują się:
    • pełna nazwa i logo firmy,
    • imię i nazwisko właściciela,
    • numer telefonu,
    • adres firmy,
    • e-mail/fax,
    • nazwa strony internetowej,

Opcjonalnie, jeśli jest na to miejsce, na wizytówce może pojawić się także:
    • nazwa stanowiska lub tytuł,
    • NIP i/lub REGON,
    • slogan reklamowy firmy,
    • krótka informacja o usługach lub produktach,
    • nazwa profilu w mediach społecznościowych

Liczba informacji na wizytówce może przytłoczyć, dlatego samodzielnie oceń, kiedy liczba znaków na kartoniku psuje profesjonalny efekt. Poproś kogoś z branży, by ocenił dotychczasowy projekt – w powiedzeniu „co dwie głowy, to nie jedna” jest sporo prawdy, a punkt widzenia innej osoby może Ci przynieść garść cennych spostrzeżeń!

Druk dwustronny czy jednostronny?

Sposób druku wizytówki warto dopasować do branży, w jakiej się rozwijasz. Są zawody, w których minimalna treść na wizytówce jest wręcz wskazana – tu warto wymienić przede wszystkim prawników i osoby ze środowiska medycznego. W wielu przypadkach, na przykład gdy działalność firmy ma charakter handlowy, warto nieco szerzej zaprezentować przedsiębiorstwo, wykorzystując w tym celu obydwie strony wizytówki.
Dokładnie przemyśl, w jaki sposób chcesz zadrukować swoją wizytówkę. Od tego zależy, jak będą postrzegać Cię potencjalni odbiorcy.

Formaty wizytówek

Karty biznesowe wędrują z rąk do rąk nie tylko w kraju, ale i za granicą. Warto wiedzieć, że wyróżnia się kilka rozmiarów wizytówek. W Polsce tradycyjny format to 50 × 90 mm, natomiast w krajach Europy Zachodniej (m.in. w Niemczech, Francji i Austrii) standardowy rozmiar to 55 × 85 mm. Jeszcze inaczej jest w krajach skandynawskich – tam korzysta się z wizytówek w formacie 55 × 90 mm.
Warto w tym miejscu wspomnieć także o spadach i obszarach bezpieczeństwa. Spady to obszary, które powiększają krawędzie wizytówki o ok. 2 mm, na wypadek gdyby miejsce cięcia nieco się przesunęło. Spady zawierają samo tło, ale pozwalają uniknąć białych krawędzi, które finalnie wyglądają nieestetycznie i mało profesjonalnie. Obszary bezpieczeństwa to z kolei miejsca, w których wpisujesz swoje dane – są one zabezpieczone liniami, by mieć pewność, że podczas cięcia papieru nie ucierpią na tym ważne elementy Twojego projektu.

Poznaj trendy graficzne w projektowaniu wizytówek

Za nami już nieco teorii, zatem przejdźmy do oprawy wizualnej. Chcesz stworzyć profesjonalną, a zarazem modną wizytówkę? Wśród trendów graficznych dominują teraz:
    • geometryczne kształty – koła, kwadraty, trójkąty, czyli projekty bazujące na geometrii wyrażają prostotę i komunikują łatwość w odbiorze. Być może zechcesz wykorzystać ten fakt, by stworzyć własny projekt z ciekawym efektem,
    • minimalizm – im prościej, tym lepiej! Nie szalej z kolorami, a najlepiej ogranicz się do dwóch lub trzech. Minimalizm nie jest odbierany jako oszczędność i wybieranie dróg na skróty – dziś kojarzony jest głównie z estetyką i profesjonalizmem,
    • fonty szeryfowe – nowoczesna identyfikacja wizualna bazuje na klasycznych szeryfowych czcionkach. Prosta typografia to prostota i stabilność, a jako właściciel marki niewątpliwie stawiasz na zaufanie i długofalowe relacje.

Jak projektować wizytówki?

Obawiasz się, że samodzielny projekt zajmie Ci zbyt wiele czasu? W Voogo znajdziesz dziecinnie prosty kreator, a także setki nowoczesnych wzorów, które doskonale sprawdzą się w Twojej branży. Postaw na reprezentacyjne wizytówki szablony i opanuj intuicyjny kreator online, a błyskawicznie przekonasz się, że profesjonalny projekt jest w zasięgu Twoich możliwości.
Czytelny design, spójna treść i odpowiednie proporcje – z nami bez trudu przygotujesz projekt wizytówki, który jest nie tylko modny i atrakcyjny wizualnie, ale i doskonale spełnia swoją informacyjną funkcję.

Jak zaprojektować wizytówkę

Najnowsze

Komentarze